Zajímavý průzkum

BRAVO jsem sice držel v ruce asi jen jednou, abych poznal, že to není můj šálek čaje, ale respektuji, že jej dnešní dospívající čtou i to že konzumněji založená mládež má nárok na časopis se kterým se dokáže ztotožnit. Včera jsem na ČR vyslechl zprávu, že po 24 letech na českém trhu časopis pro tenagery BRAVO končí. Na novinových stáncích jej v roce 2016 neuvidíme.

Fakt, že BRAVO končí mne zarazil protože podle průzkumu MEDIA PROJEKT za 2. a 3. čtvrtletí 2015 je BRAVO druhým nejčtenějším titulem pro děti a mládež s průměrnou čteností 100.000 osob na vydání při nákladu 16.000 výtisků (jeden výtisk tedy četlo 6,25 čtenářů).

V roce 2010 si BRAVO drželo náklad 62.000. Většina návštěvníků www.detske-casopisy.cz si pamatuje začátky „tržního prostředí“ po listopadu 89 a konec některých, do té doby zaběhlých, dětských časopisů (SEDMIČKA, PIONÝR – FILIP, …). Svůj díl na jejich konci mělo částečně i BRAVO (spolu s ostatními podobně založenými časopisy). Nyní ekonomický tlak neustálo ani BRAVO, ale tahle změna není, bohužel, zapříčiněna příchodem jiných „lepších“ titulů pro děti a mládež.

Mediální chování mladé generace se zásadně mění – tištěné BRAVO už neletí, v kurzu se spíše BRAVOweb s rubrikami jako BRAVOPEDIE, LÁSKA & SEX, STARS, …

Pro úplnost – nejčerstvější průzkum uvádí žebříček čtenosti časopisů pro děti a mládež takto:

  1. ABC (čtenost 140.000 osob na vydání)
  2. BRAVO (100.000)
  3. TOP DÍVKY (66.000)
  4. POPCORN (61.000).

Nejsem si jistý, že bych takovýto žebříček před 20 lety dokázal tipnout i ve snu. Být v dnešní době redaktorem časopisu pro děti a mládež potřebuje notnou dávku odvahy 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *